30 dagars returrätt

 Snabba leveranser

Personlig kontakt

Leveranser och Outlösta paket

Leveranser


Vi erbjuder följande leveranssätt

DHL ServicePoint - Leverans till DHL utlämningsställe sk ServicePoint
Leverans sker automatiskt till det ServicePoint som ligger närmst din adress.



Leverans dagtid - DHL samt lokala budfirmor (Endast Sverige)

Leverans dagtid till privatpersoner och företag.
Vid tunga försändelser och långgods (Över 1.2m) är detta det enda valbara leveranssättet. Gäller främst lysrör och armaturer


Detta är även ett valbart leveranssätt vid andra beställning och leveranser sker då med DHL.

Viktigt att ni har uppgett telefonnummer där ni nås dagtid.

OBS! Speditören gör oftast endast ett leveransförsök. Vid misslyckad leverans pga av att kund inte varit anträffbar lämnas godset på terminal där kund får hämta godset. Ny utleverans kan ske mot avgift.Kontakta då kundservice.

Gods som nekas vid leveransförsök av annan anledning än att det varit skadat eller defekt godkänns inte, utan kommer att bli debiterat enl. postens prislista för skrymmande gods.

Utlämning i Malmö- Egen tjänst för den som önskar hämta sina varor hos oss.
Utlämning sker på Lampia AB i Malmö på Emiltorpsgatan 6 vardagar mellan 0730-1630
Då våra beställningar behandlas i en viss turordning och ska hanteras är det viktigt att ni inväntar vårt besked innan er order är färdigställd.


Medtag legitimation, Ombud kan ej användas
Kostnad 0:-

 

Outlösta paket.

Vid outlösta gods hos serviceställe förbehåller vi oss rätten att fakturera kund minst 300:- inklusive moms som täcker fraktkostnader, returfrakt samt hanteringsavgift.
Paket som har skrymmandeavgifter eller liknande debiteras dessa enligt Postens prislista
Ej utlösta paket faller ej under ångerrätten
Liggtid hos postens serviceställe är ca 10 dagar om inget annat har avtalats.


 

Produkter
Övrigt